Verkluim

vir hulle skerp oe lyk dit of
ek al my hele lewe lank hier sit
asof ek soos onkruid net
uit die sement en teer gegroei het

my bordtjie soek geld vir die trein na Pretoria
"van die kaap af is dit duur" dink ek skelm
hulle sal my langer hier laat sit
as hulle dink dit is vir iets duur en nie vir dwelms

en hierdie plek is gesog sé ek vir jou
waar die vroee oggend son liggies lag
die koue het die vorige resident blou
geverf onder die brug in die nag

sy plekkie by die stasie is nou myne
sy skoene loop ook op ander plekke
aan die voete van 'n vriend
'n warm wol binnekant met bruin sweet vlekke

'n kerk tannie het haar ontferm
sy het al haar oorlede man se dinge
eendag hier vir ons gebring
hy was eerste by die skoene

pleks hy eerste by die jasse
of die komberse gaan kyk het,
miskien sou hy dan nie nou so
'verkluim' gelyk het

dit was nog altyd vir my 'n mooi woord daai
todat ek gesien het hoe dit lyk op sy gesig
amper so erg soos die hoop in die oe van die jonges
wat jy weet net verniet is

verkluim lyk soos hoop
waar ek my lyf laat rus
onder bruin wol komberse
en bo-op klam stukke karton

waar die duiwe van die agtermiddag son
lyk net soos die kraaie van die oggend
waar die kraaie in die koue oggend gulsig kyk
na sy blou verkluimde koue oggend lyk


© Niel De Waal Meiring